Media społecznościowe to ważny aspekt marketingu.
Prowadzenie właściwej komunikacji w mediach społecznoścowych. to cenny sposób dla firm, aby dotrzeć do swoich odbiorców.
Od momentu powstania, media społecznościowe pomagały markom połączyć się z publicznością na całym świecie.
W rzeczywistości, firmy korzystają z mediów społecznościowych przede wszystkim dla zwiększenia ekspozycji, a następnie ściśle przez zwiększenie ruchu i zwiększenie generowania leadów.
Użyj tych kroków, aby ustalić swoją strategię i skutecznie się rozwijać.
1. Zidentyfikuj swoją publiczność.
Wiele firm popełnia błąd, próbując dotrzeć do wszystkich.
Zrozumienie i zorganizowanie swojej grupy odbiorców może pomóc Ci wysłać właściwą wiadomość do właściwych osób i skuteczniej realizować cele marketingowe.
Zacznij od zidentyfikowania swojej docelowej grupy odbiorców.
Szczegóły dotyczące tego, kim są odbiorcy, powinno być oparte na danych o publiczności, które już masz, a także na badaniach rynkowych.
Aby znaleźć swoją docelową grupę odbiorców:
Aby znaleźć swoją docelową grupę odbiorców:
Zbierz dane, aby dotrzeć do swojego rynku docelowego, musisz określić odbiorców.
Ważne jest, aby znać takie rzeczy, jak wiek, lokalizacja i wzorce zaangażowania członków grupy docelowej, aby móc skutecznie prowadzić do nich marketing.
Chociaż zbieranie tych informacji może wydawać się trudne, oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientem przechowuje i sortuje te dane oraz ułatwia ich wykorzystanie.
Wykorzystaj analitykę mediów społecznościowych.
Wiele platform, takich jak Facebook i LinkedIn, ma wbudowaną analitykę, która może powiedzieć Ci o Twoich zwolennikach. O tym: kiedy piszą, gdzie piszą i jakie mają zainteresowania.
Dodatkowo, narzędzia te są bezpłatne dla kont biznesowych.
Sprawdź konkurencję. Zrozumienie konkurencji da Ci wgląd w to, jak mówić do swoich odbiorców.
Możesz przyjrzeć się temu, co konkurencja robi źle, aby wypełnić wszelkie luki w swojej obecnej strategii.
Kiedy już zidentyfikujesz swoją docelową grupę odbiorców, ważne jest, aby być na bieżąco z ich zainteresowaniami i wdrożyć strategię social listening, aby zrozumieć ich chęci i potrzeby.
2. Zdefiniuj swoje cele.
Aby doskonalić się w marketingu w mediach społecznościowych, ważne jest, aby stworzyć cele, które kierują Twoimi wysiłkami.
Kiedy już zidentyfikujesz swoją docelową grupę odbiorców, ważne jest, aby być na bieżąco z ich zainteresowaniami i wdrożyć strategię social listening, aby zrozumieć ich chęci i potrzeby.
2. Zdefiniuj swoje cele.
Aby doskonalić się w marketingu w mediach społecznościowych, ważne jest, aby stworzyć cele, które kierują Twoimi wysiłkami.
Strategia celów SMART zapewnia pomocne ramy do tworzenia fundamentalnych celów i spełniania ogólnych celów.
SMART oznacza:
Specyficzny:
SMART oznacza:
Specyficzny:
Aby mierzyć i spełniać cele, ważne jest, aby były one jasne, określały, co dokładnie masz nadzieję osiągnąć oraz jak pracować zespołowo w kierunku realizacji celu.
Konkretnym celem w mediach społecznościowych, na przykład, może być zwiększenie liczby obserwujących na LinkedIn o 20% w przeciągu trzech miesiącach.
Mierzalne:
Musisz wiedzieć definitywnie, czy osiągnąłeś swój cel, czy nie.
Pomiar to umożliwia.
Używając metryki do śledzenia postępów, można również zmienić swoje cele w razie potrzeby.
Na przykład, jeśli okaże się, że polubienia i śledzenia nie prowadzą do ruchu na stronie, możesz zmienić metrykę na taką, która pomoże Ci osiągnąć cel.
Osiągalne:
Wszystkie cele powinny być w zasięgu Twojej firmy.
Jeśli wyznaczysz cele, które są nieracjonalne, ryzykujesz zniechęcenie swoich pracowników i powstanie problemów w twoim biznesplanie.
Wyznaczając konkretne, mierzalne cele, pamiętaj o ich edycji – poprawie, jeśli wydaje się, że nie udaje się ich osiągnąć.
Istotne: Twoje cele marketingowe w mediach społecznościowych powinny być powiązane z większymi celami biznesowymi.
Na przykład, jeśli Twoim celem jest budowanie świadomości marki, możesz postawić sobie za cel zdobycie 100 followersów w mediach społecznościowych, którzy klikną w post na stronę docelową opisującą Twoją ofertę.
Cele powinny mieć limit czasowy.
Zamiast tworzyć cel na jakiś nieokreślony czas w najbliższej przyszłości, upewnij się, że ustaliłeś konkretną datę, aby sprawdzić i upewnić się, że jesteś na dobrej drodze.
Alokuj rozsądnie swoje zasoby mądrze.
Zarządzanie mediami społecznościowymi wymaga unikalnych umiejętności, takich jak:
Myślenie strategiczne
Umiejętności organizacyjne
Doświadczenie w budowaniu marki
Myślenie strategiczne
Umiejętności organizacyjne
Doświadczenie w budowaniu marki
Jeśli masz środki, wynajęcie eksperta do obsługi mediów społecznościowych może się opłacać.
Jeśli nie masz budżetu na etatowego menedżera mediów społecznościowych, nadal możesz inwestować w reklamy i czas na platformach społecznościowych, które mogą zwiększyć świadomość marki i rozszerzyć jej zasięg.
3. Opracuj unikalną strategię dla każdej platformy
3. Opracuj unikalną strategię dla każdej platformy
Możesz mieć impuls, aby opublikować na jak największej liczbie mediów społecznościowych informacje i treści, ale to może źle wpłynąć na strategię marketingową w mediach społecznościowych.
Na przykład, jeśli próbujesz celować w ludzi, którzy są w wieku powyżej 50 lat, ale okaże się, że jednak, ze większości Twoich odbiorców nie posiada konta na Facebooku,
Tworząc strategię social media, skup się na tym:
Gdzie są Twoi odbiorcy
Gdzie Twoi konkurenci zamieszczają posty
Co mówią Ci Twoje metryki
Tworząc strategię social media, skup się na tym:
Gdzie są Twoi odbiorcy
Gdzie Twoi konkurenci zamieszczają posty
Co mówią Ci Twoje metryki
Dodatkowo, będziesz chciał pomyśleć o tym, jak najlepiej wykorzystać każdą platformę, w oparciu o to, do czego została stworzona i treści, które robią tam najlepiej.
Facebook oferuje wysokiej jakości streaming wideo, jak live video, a także wysoko funkcjonującą platformę komunikacyjną, która pozwala markom na interakcję z otoczeniem i odbiorcami.
Instagram wspiera bardziej wizualnie atrakcyjne posty i kreatywne krótkie filmy.
YouTube jest najlepszy dla dłuższych informacyjnych lub rozrywkowych treści wideo.
Twitter pozwala na rozmowy w czasie rzeczywistym, aktualizacje wiadomości i powiadomienia.
LinkedIn sprawdza się w przypadku eksperckich treści,
LinkedIn sprawdza się w przypadku eksperckich treści,
Pinterest pozwala użytkownikom odkrywać treści i opiera się na wizualizacjach, aby przyciągnąć ich uwagę.
W zależności od strategii mediów społecznościowych, może się okazać, że nie trzeba używać YouTube, jeśli użytkownicy są głównie na Facebooku, lub jeśli okaże się, że można powiedzieć więcej za pomocą zdjęć niż słów, w którym to przypadku Instagram może być bardziej przydatny.
Upewnij się, że badasz najlepszą strategię dla każdej platformy, której używasz, aby uzyskać jak najwięcej ze swoich działań marketingowych.
Media społecznościowe mogą pomóc w odkryciu i utrzymaniu nowych klientów.
Regularnie zamieszczaj odpowiednie treści.
Sukces w mediach społecznościowych to kwestia umieszczania atrakcyjnych, angażujących treści konsekwentnie.
Nie tylko sprawi to, że Twoja firma będzie wyglądała na niezawodną, ale także pokaże, że masz aktualną wiedzę do przekazania i że zależy Ci na rozmowie z odbiorcami.
Platformy mediów społecznościowych z czasem zmieniają swoje algorytmy, ale zasada regularnego publikowania jest nadal aktualna: dzięki tej praktyce Twoje treści będą widoczne w kanałach informacyjnych.
Platformy mediów społecznościowych z czasem zmieniają swoje algorytmy, ale zasada regularnego publikowania jest nadal aktualna: dzięki tej praktyce Twoje treści będą widoczne w kanałach informacyjnych.
Skupiając się na spójnych, istotnych treściach, pokazujesz algorytmom, że Twoje posty są warte pokazania się w różnych kanałach informacyjnych i ostatecznie przyciągną zwolenników do Twojej strony.
Zapraszamy do kontaktu: biuro@prostoomarketingu.pl