Moc w marketingu i sprzedaży tkwi w słowie - Storytelling wartości_Post_Prostoomarketinguisprzedazy

Moc w marketingu i sprzedaży tkwi w słowie – Storytelling wartości

Uwielbiamy historie, z którymi możemy się utożsamić, dlatego każda marka, która chce rozwijać się na rynku, powinna mieć tego świadomość.

Zacznijmy od tego, że niezbyt dobrym pomysłem jest zalewanie informacjami odbiorców, które nie wzbudzają ani emocji, ani w żaden sposób nie angażują ich w interakcję z marką.

O ile dobrze jest o sobie opowiedzieć, o tyle, dobrze jest to zrobić w odpowiedni sposób.

W marketingu i sprzedaży nazywamy to: “Opowiadaniem skoncentrowanym na wartości”.

Czym dokładnie jest Storytelling skoncentrowany na wartości?

Zasadniczo chodzi o dzielenie się tym, “dlaczego” Twoja marka jest ważna na rynku i dlaczego jej wartości oraz misja jest ważna dla jej odbiorców.

Nie jest to jednak lista funkcji i korzyści ani długa historia początków marki.

Jest, to historia będąca żywym obrazem wartości Twojej marki na rynku.

Zwróćmy uwagę na jeden ważny fakt.

Świat codziennie jest zalewany treściami i reklamami, pochodzącymi nie tylko od firm, ale także od przyjaciół, rodziny, artystów i influencerów, a przesiewanie tych informacji staje się coraz trudniejsze i coraz bardziej kłopotliwe. Odbiorcy zaś poszukują autentyczności i emocjonalnych związków z markami.

Jak sobie z tym poradzić?

Storytelling skoncentrowany na wartościach jest skuteczny, ponieważ tworzy atrakcyjną i zwięzłą narrację, tworząc pomost między marką a odbiorcami, budując z nimi głębszą więź.

Gdzie można popełnić błąd w opowieści o marketingu i sprzedaży?

Wiele marek wpada w pułapkę, przedstawiając szczegółowy opis swoich początków, genialności swojego produktu lub usługi.

Prawda jest jednak taka, że odbiorców nie obchodzą te szczegóły tak bardzo, jak mogłoby się wydawać.

Zastanów się nad swoimi ulubionymi markami.

Czy wiesz, kiedy powstała Pepsi?

Jak i kiedy Lay’s opracował przepis i technologię swoich chipsów?

Jeśli jesteś ich wielkim fanem, pewnie, tak, ale jesteś w bardzo małej grupie.

To, czego jesteś świadomy, to, tego jakie, te marki podejmują działania, w kierunku dostarczenia Ci jak najlepszych doświadczeń i zapewniania wartości.

Zatem, zamiast zagłębiać się w szczegóły historyczne, technologiczne itd. skup się na tym, co naprawdę się liczy – na wartości, jaką wnosisz do życia swoich odbiorców.

Generuj doświadczenia i twórz społeczność, która będzie tworzyć historię Twojej marki.

Weźmy pod uwagę marki takie jak PepsiCo, LAYS, które skutecznie wykorzystują storytelling do promocji i sprzedaży.

PepsiCo nie tylko opowiada o swoich początkach w 1893 roku, ale także o tym, jak gasi pragnienie w upalny letni dzień i wspiera wspólne chwile radości.

LAYS nie tylko opowiada początki swojej historii, ale zachęca do delektowania się chrupkością i smakiem swoich chipsów z każdym kęsem oraz do rozkoszowania się szczęściem dzielenia się nimi z bliskimi.

Jak tworzyć przekonujące historie skoncentrowane na wartościach?

  • Zidentyfikuj kluczowe wartości swojej marki
  • Zacznij od określenia unikalnych wartości oferowanych przez Twoją markę.
  • Zastanów się, co odróżnia Cię od konkurencji i jakie problemy rozwiązujesz dla swoich klientów.
  • Zadaj sobie pytanie – jaka jest propozycja wartości Twojej marki?
  • Co odróżnia Cię od konkurencji?
  • Jaki problem rozwiązujesz dla swoich klientów?

Ludzie pamiętają i rezonują z historiami, które wywołują emocje.

Pozwól, aby emocje były siłą napędową, która sprawi, że Twoja historia i przekaz zapadną w pamięć.

Jak stwierdziła Maya Angelou: “Ludzie nigdy nie pamiętają tego, co powiedziałeś, ale zawsze pamiętają, jak się poczuli”.

Tworząc historie skoncentrowane na wartościach, zastanów się, jakie emocje chcesz wywołać u odbiorców.

Czy dążysz do szczęścia, inspiracji, pewności siebie czy wzmocnienia informacji – wiedzy?

Wykorzystaj powiązane historie, doświadczenia i punkty bólu, aby dodać siły swoim narracjom.

Słowa mają wielką moc.

Przekazując historie skoncentrowane na wartościach, używaj języka sensorycznego i żywych obrazów.

Pomóż swoim odbiorcom w wizualizacji sukcesu i satysfakcji, jakich doświadczą, wybierając Twój produkt lub usługę.

Na przykład, zamiast użyć opisu: “nasze oprogramowanie jest łatwe dla użytkownika”
namaluj żywy obraz, tworząc z tego hasła treść np.: “wyobraź sobie łatwe zarządzanie firmą dzięki naszemu intuicyjnemu i przyjaznemu dla użytkownika oprogramowaniu”.

Energia słuchowa jest wisienką na torcie.


Nie lekceważ słuchowego wymiaru opowiadania historii. Zintegruj elementy audio, takie jak zapadające w pamięć dżingle lub kojące dźwięki, aby wzbogacić wrażenia sensoryczne. Na przykład firma produkująca materace może użyć uspokajającego jingla, aby wywołać uczucie komfortu i relaksu.

Pamiętaj

  • Bądź autentyczny.
    Autentyczność rezonuje z odbiorcami, więc dziel się historiami, które naprawdę mają znaczenie dla Twojej marki.
  • Bądź konkretny.
    Zamiast się nim chwalić fantazyjnymi słowami, wyjaśnij, co czyni go wyjątkowym i w jaki sposób bezpośrednio poprawia jakość życia.
  • Używaj danych i dowodów.
    Poprzyj swoje twierdzenia danymi, referencjami i studiami przypadków, aby zbudować zaufanie i uzasadnić swoją propozycję wartości.

Postaw na emocje. Wyzwalaj emocjonalne połączenia za pomocą zabawnych, wzruszających lub inspirujących historii, pogłębiając więź z odbiorcami.

Pamiętaj, że storytelling skoncentrowany na wartościach polega na nawiązywaniu emocjonalnych połączeń w obrębie wartości dostarczanych przez markę. A co ważne, to również, to, że chodzi w nim o kultywowanie trwałej relacji z klientami.

Tak jak my w Prosto o marketingu i sprzedaży zajmujemy się klientami, którzy do nas trafiają po wiedzę, o tym, w jaki sposób łączyć ze sobą marketing i ze sprzedażą i jak to robić skutecznie.

Dlatego nie zwlekajcie!

Po więcej eksperckiej wiedzy, wsparcia w rozwoju zespołu lub korzystne szkolenia, zapraszamy do kontaktu z nami poprzez wiadomość e-mail biuro@prostoomarketingu.pl


Razem możemy osiągnąć znacznie więcej!

Serdecznie zapraszamy!

 
Dziękujemy!

Zapraszamy do kontaktu: biuro@prostoomarketingu.pl

Comments are closed.